Wskazówki dla pracodawcy
PRACODAWCO PAMIĘTAJ :
- Ofertę pracy możesz zgłosić do jednego powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo do innego, wybranego przez siebie urzędu.
- Zgłaszając ofertę pracy możesz nie wyrazić zgody na podanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających identyfikację.
- Im więcej umieścisz w zgłoszeniu informacji o charakterze danej pracy oraz Twoich wymaganiach i oczekiwaniach w stosunku do nowego pracownika, tym większa jest szansa na zatrudnienie odpowiedniego personelu.
- Prawidłowo wypełniona oferta pracy jest przekazywana do pośredników pracy. Pośrednik pracy dokonuje doboru kandydatów według wymagań postawionych przez pracodawcę i kieruje na rozmowę kwalifikacyjną wydając skierowanie do pracy. Osoba bezrobotna jest obowiązana w terminie wyznaczonym przez pośrednika pracy, do zwrotu do Urzędu opisanego przez pracodawcę skierowania.
OFERTA PRACY ZOSTANIE WYCOFANA Z REALIZACJI W PRZYPADKU:
- Uzyskania informacji o przyjęciu do pracy ustalonej liczby osób.
- Upływu okresu aktualności oferty.
- Utraty aktualności oferty przed upływem tego okresu.
KIEDY POWIATOWY URZĄD PRACY MOŻE NIE PRZYJĄĆ OFERTY PRACY ?
- Powiatowy urząd pracy nie może przyjąć oferty pracy, o ile pracodawca zawarł w ofercie pracy wymagania, które naruszają zasadę równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy, i mogą dyskryminować kandydatów do pracy, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne oraz wyznanie lub orientację seksualną.
- Powiatowy urząd pracy może nie przyjąć oferty pracy od pracodawcy, który w okresie 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy został skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie praw pracowniczych lub jest objęty postępowaniem wyjaśniającym w tej sprawie.