Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy
Informujemy, że z dniem 11 grudnia 2012r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy Dz. U. 2012 poz. 1299 z dnia 26.11.2012r. określające m.in. tryb rejestracji i sposób prowadzenia rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy.
Najważniejsze zmiany, jakie przewidziano w omawianym akcie wykonawczym, polegają w szczególności na:
- rezygnacji ze stosowania urzędowo określonego, graficznego wzoru karty rejestracyjnej bezrobotnego i poszukującego pracy.
- ustaleniu, że rejestr bezrobotnych i poszukujących pracy stanowi elektroniczny zbiór danych o bezrobotnych i poszukujących pracy uzyskanych podczas rejestracji oraz w okresie posiadania statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy,
- zmodernizowaniu procesu rejestracji przez PUP osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym także osób, do których znajdą zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- umożliwieniu przekazywania danych zbieranych w procesie rejestracji wcześniej za pomocą środków komunikacji elektronicznej - regulacje w tym zakresie wejdą w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia rozporządzenia w Dzienniku Ustaw,
- wprowadzeniu możliwości złożenia wniosku o rejestrację za pomocą formularza elektronicznego oraz dokonania rejestracji na podstawie takiego wniosku - regulacje w tym zakresie wejdą w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia rozporządzenia w Dzienniku Ustaw.
treść rozporządzenia - pobierz